Hoe het werkt

Om de juiste match te vinden, heeft Kraamzorg 1op1 vier eenvoudige stappen ontwikkeld.

Wij zullen deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Op woensdag 31 januari om 15.00 uur geven wij een webinar over het werken met het digitale zorgplan. Dit is vrijwillig en niet noodzakelijk. Het is alleen voor de kraamverzorgenden die het prettig vinden om een uitleg over het werken met het digitale zorgplan te krijgen. Is dit iets voor jou? Meld je dan aan via onderstaande knop. Het bijwonen van het webinar kost 15 euro (ex btw).

Aanmelden webinar

 

Je aanvraag voor de webinar digitaal zorgplan is gelukt. Je ontvangt zo spoedig mogelijk de benodigde gegevens via de mail.

Op woensdag 31 januari om 15.00 uur geven wij een webinar over het werken met het digitale zorgplan. Dit is vrijwillig en niet noodzakelijk. Het is alleen voor de kraamverzorgenden die het prettig vinden om een uitleg over het werken met het digitale zorgplan te krijgen. Is dit iets voor jou? Meld je dan aan via onderstaande knop. Het bijwonen van het webinar kost 15 euro (ex btw).

Vul uw naam in
Vul een geldig e-mailadres in
€ 0,00
Invalid Input
Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn hierop van kracht.

Je hebt het mooiste vak van de wereld. Maar het is wel elke dag hard werken. Daarom organiseren wij voor jou het Kraamzorgfestival van Kraamzorg 1op1.

Het was een topdag afgelopen woensdag 27 september! We hebben veel kraamverzorgenden mogen verwelkomen en gesproken. Na een heerlijke lunch hebben jullie twee scholingen gevolgd. De eerste scholing werd gegeven door Anita van der Vlist over de nieuwe inzichten rondom borstontsteking en tijdens de tweede scholing werd ons nieuwe digitale zorgplan gepresenteerd door Jostein Kiezebrink en Gerard de Wit. Ook was er volop de gelegenheid om vragen te stellen. Het festival werd mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren. Jullie konden hun stands tijdens de pauzes bezoeken. Wij willen onze sponsoren hartelijk bedanken! Ook hebben jullie veel collega kraamverzorgenden kunnen spreken en kunnen netwerken! Na afloop nam iedereen plaats op het zonnige terras waar nagepraat kon worden onder het genot van een drankje en heerlijke hapjes. Wij hebben ontzettend veel positieve reacties ontvangen. Dank jullie wel voor jullie bezoek en tot volgend jaar! 

 

Sfeerimpressie 2023

Afgelopen 27 september was het weer zover het 3e kraamzorgfestival. Hieronder een sfeerimpressie daarvan:

Kwaliteit kraamzorg

Alle kraamverzorgenden die zijn aangesloten bij Kraamzorg 1op1 zijn gediplomeerde kraamverzorgenden, zij zijn deskundig en ervaren  en worden steeds volgens de laatste richtlijnen bijgeschoold.

Kraamzorg 1op1 zorgt er voor dat alle aangesloten kraamverzorgenden voldoen aan de volgende kwaliteitseisen:

  • Bevoegd en bekwaam

  • Ingeschreven in het Kwaliteitsregister van het Kenniscentrum Kraamzorg

  • Handelen volgens de, voor kraamverzorgenden geldende, professionele standaarden, waaronder de richtlijnen van de beroepsgroep.

Kwaliteitscertificaten

Kraamzorg 1op1 is een HKZ gecertifieerde instelling die bemiddelt tussen de cliënt en de kraamverzorgende. Jij bent hierdoor verzekerd van deskundige kraamzorg. Veel kraamverzorgenden van Kraamzorg 1op1 bezitten daarnaast het kwaliteitscertificaat HKZ kraamzorg

Waardering cliënten

Uit de ontvangen cliënt evaluaties blijkt dat cliënten erg tevreden zijn over de ontvangen kraamzorg via Kraamzorg 1op1. Cliënten waarderen de zorgverlening met maar liefst met het cijfer 9!

Vul uw naam in
Vul uw telefoonnummer in
Vul een geldig e-mailadres in
Vul uw adres in
Vul uw postcode in
Vul uw woonplaats in
Vul uw KCKZ-nummer in
€ 0,00
Invalid Input
Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn hierop van kracht.

Je ondersteuningsaanvraag is gelukt. Je ontvangt zo spoedig mogelijk de benodigde gegevens via de mail.

Voor CZ en Menzis heeft de ZZP'er vanaf 1 januari 2024 een HKZ certificaat of Kiwa keurmerk nodig.

Je kunt je aanmelden voor een Kiwa keurmerk bij https://portal.mijnkeurmerk.nl/aanmelden. Het keurmerk voor ZZP'ers in de zorg kost per kalenderjaar €109,- excl. BTW. Indien je later instroomt ontvang je een aangepaste factuur van Kiwa en zullen alleen de resterende maanden worden doorbelast. 

Je vult het formulier in en klikt op aanmelden. 

Je krijgt van Kiwa een registratienummer. Je gaat naar 'mijn dossier' en vult je registratienummer en wachtwoord in. Je kunt dan de gevraagde documenten uploaden. Je hebt hier na aanmelding maximaal twee maanden de tijd voor.

Je kunt dit uiteraard zelf regelen en je krijgt dan géén ondersteuning van Kraamzorg 1op1. 

Maar wij kunnen je vanuit Kraamzorg 1op1 ook ondersteuning bieden op het KIWA keurmerk, waarbij wij zelfs de helft van de verantwoording en bewijslast naar Kiwa van je overnemen!

Wil je deze ondersteuning? Dan bieden wij je het volgende ondersteuningspakket aan bij Kiwa:

  1. Het verkrijgen van informatie waarin we je alles vertellen over het Kiwa-keurmerk en hoe de aanmelding en verantwoording verloopt.
  2. Voor de certificering moet je op 17 onderdelen verantwoording/bewijs aanleveren aan Kiwa.
    Kraamzorg 1op1 neemt deze verantwoording op 9 onderdelen van je over. Je kunt op deze onderdelen dan een verklaring van Kraamzorg 1op1 downloaden die je krijgt van ons bij de volgende 9 onderdelen:
    • het bewijsstuk van een erkende klachtenfunctionaris
    • een bewijsstuk van een erkende Geschillencommissie
    • de Wtza-registratie
    • de kraamzorgovereenkomst
    • de meldingsplicht Incidenten Cliënten WKKGZ
    • periodiek reflecteren
    • vervangingsverklaring
    • cliëntendossiers
    • cliëntenenquêtes.

      3. Daarnaast ontvang je een Kwaliteitsdashboard ZZP, waarop je eenvoudig met korte uitleg de verplichte registraties kunt doen voor incidenten, calamiteiten, klachten en datalekken en deze kunt uploaden in je account.  

Je kunt de ondersteuning aanschaffen via onderstaande link. De kosten voor de ondersteuning zijn €  50,-- exclusief BTW per jaar. Neem je de ondersteuning af, dan ontvang je dus naast de verklaring een uitnodiging en Teams-link om deel te nemen aan de Webinar Intervisie. De intervisie wordt op 29 februari om 19.00 uur gehouden via Teams. Na deelname aan de intervisie ontvang je een document van de bijgewoonde intervisie die je kunt uploaden in je KIWA account. Later in het jaar zullen we de intervisie nogmaals aanbieden. 

Het aanschaffen van de ondersteuning geldt niet alleen voor nieuwe aanvragen maar ook voor de kraamverzorgenden die hun Kiwa keurmerk willen verlengen. 

Aanschaffen ondersteuning

DIGITAAL AANVRAGEN VOG

Je kunt de VOG digitaal aanvragen. 

Stuur een mailtje naar info@kraamzorg1op1.nl met onderstaande gegevens zodat ik de aanvraag in gang kan zetten:

  • je voorletters
  • je achternaam
  • je e-mailadres

Je krijgt dan een mail van Justis met een link en een aanvraagcode om de aanvraag af te ronden. Je controleert je gegevens, bevestigt en betaalt de aanvraag. Justis neemt de aanvraag in behandeling en bericht jou binnen 1-4 weken. 

Zodra je je VOG hebt ontvangen kun je die uploaden in je account. 

Aanlevering kwaliteitsgegevens Zorginstituut

9 februari 2023

Je hebt onlangs een e-mail ontvangen van het Zorg Instituut over de aanlevering van kwaliteitsgegevens over het jaar 2022.

Voor ZZP’ers kunnen zich verschillende situaties voordoen. Voor de aanlevering van kwaliteitsgegevens van ZZP’ers gelden specifieke regels. Op Kraamzorg | Zorginzicht (onder vraag 7: Wanneer moeten ZZP’ers kwaliteitsgegevens aanleveren?) vind je belangrijke informatie hierover. Je leest hier ook welke afspraken kraamzorgorganisaties, platforms, coöperaties, maatschappen en ZZP’ers samen kunnen maken over de aanlevering.

De aanlevering van deze kwaliteitsgegevens kan via Kraamzorg 1op1 plaatsvinden! Omdat de zorgovereenkomst met de cliënt wordt gesloten door jou als ZZP er, moeten wij vanaf verslagjaar 2022 als Kraamzorg 1op1 gegevens op naam van de ZZP ‘er aanleveren. De zelfstandigheid van jou als ZZP er komt hiermee niet in het geding.

Je ontvangt daarom van ons vanaf 20 februari a.s. een digitaal invulformulier. Het is belangrijk om dit formulier volledig en tijdig in te vullen. Wij zullen het invullen per onderdeel toelichten. Daarnaast is het belangrijk dat je je juiste naam en adresgegevens noteert, die overeenkomen met zoals je bij Kraamzorg 1op1 staat geregistreerd.

Vervolgens zorgen wij als Kraamzorg 1op1 dat al je gegevens tijdig (uiterlijk 19 april 2023) in het portaal terechtkomen, vervolgens worden geaccordeerd en aan Desan worden aangeleverd.

Hierna worden de gegevens gepubliceerd door het Zorg Instituut ter verantwoording en worden bepaalde gegevens doorgeleid voor publicatie op ZorgkaartNederland.

Indien je niet via ons aanlevert, dan ben je zelf verantwoordelijk voor de aanlevering van je kwaliteitsgegevens.

 

Let op: Je hoeft alleen kwaliteitsgegevens aan te leveren als je in totaal minimaal 4 kraambedden totaal per verslagjaar hebt verzorgd.
(Dus als je in een verslagjaar 2 kraambedden via Kraamzorg 1op1 hebt verzorgd en 1 kraambed zelfstandig, maakt dit in totaal 3 kraambedden per verslagjaar, dan hoef je in dit geval dus géén gegevens aan te leveren.)

 

Voor meer informatie over de inhoud van de zorginhoudelijke indicatoren en de aanlevering, zie Kraamzorg | Zorginzicht.

DSC 0106a DSC 0107a DSC 0108a DSC 0109a DSC 0120a DSC 0135a DSC 0151a  DSC 0159a Marian_en_Marian_copy.jpg

 

Helaas is de betaling mislukt. Probeer het nogmaals of neem contact met ons op.

Wat hebben wij er veel zin in! Ons derde Kraamzorgfestival is een feit! Wij vinden het super leuk om jou te ontmoeten op deze prachtige locatie. 

Een kraamzorgfestival, een feestje met inhoud, speciaal voor jou! Kom ook met je collega's genieten van bijzondere workshops, interessante sprekers, een prachtige locatie, een heerlijke lunch, lekkere drankjes en hapjes en een gezellig informatieplein!

Je hebt het mooiste vak van de wereld. Maar het is wel elke dag hard werken. Daarom organiseren wij voor jou het Kraamzorgfestival van Kraamzorg 1op1. Ken je een kraamverzorgende die dit ook leuk vindt? Ze is natuurlijk van harte welkom en kan zich ook via het formulier aanmelden.

Op woensdag 27 september vanaf 12.00 uur ben je van harte welkom op het Kraamzorgfestival, locatie De Landgoederij, Camminghalaan 30, 3981 GH Bunnik. Tijdens dit festival kun je workshops volgen om zo accreditatiepunten te behalen. De accreditatie van het festival is aangevraagd bij het Kenniscentrum Kraamzorg. Beide workshops hebben de norm kennisoverdracht met een toekenning van 3 punten totaal. De punten zullen later bij KCKZ worden bijgeschreven.  

Workshop 1: Borstvoeding - Nieuwe inzichten rondom borstontsteking door Anita van der Vlist, lactatiekundige.

Workshop 2: De toekomst van de kraamzorg en het digitaliseren van kraamdossier door Gerard de Wit, directeur Kraamzorg 1op1 en Buro26. 

Naast dit informatieve gedeelte kun je genieten van het prachtige uitzicht op het mooie terras. En natuurlijk een meet and greet met alle collega-zzp-ers/kraamverzorgenden, de medewerkers van Kraamzorg 1op1 en onze sponsors. Een toegangskaartje voor deze dag, inclusief 2 scholingen, koffie/thee, lunch en hapjes en drankjes kost € 50,-- exclusief BTW. 

 

Het programma is als volgt :

vanaf 12:00 uur         Inloop en een heerlijk lunch

                                  Bezoek standhouders op het informatieplein en ontmoeten collega-kraamverzorgenden 

13.20 uur                   Opening door Gerard de Wit

13.30 - 15.00 uur       Eerste ronde scholing

15:00 - 15:30 uur       Pauze en bezoek standhouders op het informatieplein en ontmoeten collega-kraamverzorgenden 

15:30 - 17:00 uur       Tweede ronde scholing

17:00 - 18:00 uur       Borrel en lekkere hapjes en bezoeken standhouders op het informatieplein en napraten met elkaar 

                                  Na afloop een goodybag mee naar huis.

 

Wij vinden het super leuk als jij ook komt!

Je kunt je via onderstaand formulier aanmelden voor het festival. 

Aanmelden

Vul uw naam in
Vul uw telefoonnummer in
Vul een geldig e-mailadres in
Vul uw adres in
Vul uw postcode in
Vul uw woonplaats in
Vul uw KCKZ-nummer in
€ 0,00
Invalid Input
Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn hierop van kracht.

 

Impressie: Bekijk hier de foto's van ons vorige festival. 

Beste kraamverzorgenden,

 

Onderstaand nieuws hebben wij ontvangen van Bo Geboortezorg.

Op 2 november heeft de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) tijdens de persconferentie aangekondigd dat zorgpersoneel van 18 jaar en ouder die contact hebben met cliënten een boostervaccinatie kunnen ontvangen. Dit helpt voorkomen dat het personeel in de zorg ziek wordt door Covid-19.

Wie komen er in aanmerking?

Onder zorgmedewerkers verstaat het RIVM: ‘medewerkers in de zorg (waaronder kraamzorg) en maatschappelijke ondersteuning van 18 jaar en ouder die contact hebben met patiënten en cliënten. Het gaat om medewerkers, uitzendkrachten, ZZP’ers, stagiaires, leerlingen en vaste vrijwilligers in de zorg en maatschappelijke ondersteuning met patiënt- of cliëntencontact.

Belangrijkste stappen uit de werkinstructie

  1. Binnen de kraamzorgsector zullen de zzp-ers een uitnodigingsbrief ontvangen via het KCKZ. (Kraamzorgorganisaties nodigen de kraamverzorgenden in loondienst uit). 
  2. Zorgmedewerkers melden zich met deze brief en unieke code aan voor de wachtlijst op een digitaal portaal (www.wachtrijbooster.nl). Zodra er plek is bij de GGD ontvangen de aangemelde zorgmedewerkers een sms-/e-mailbericht dat ze een afspraak kunnen maken via het GGD callcenter of via het online afsprakenportaal. Dit zal vanaf de tweede helft van december zijn.

Keuze voor deze route

De afgelopen weken is Bo Geboortezorg samen met andere brancheorganisaties uit de zorg betrokken geweest bij het opstellen van de verspreidingsroute van de boostervaccinaties voor zorgmedewerkers buiten het ziekenhuis. Net als een aantal andere brancheorganisaties was Bo geen voorstander van deze route gezien de extra werkdruk die het opstellen van persoonlijke brieven met zich meebrengt. Desalniettemin heeft het RIVM toch voor deze route gekozen.

Meer informatie

Meer informatie over het boostervaccin in het algemeen leest u op deze pagina van de website van de Rijksoverheid.

Wij hopen u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u vragen heeft dan vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groeten, 

Marian 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Zojuist ontvangen van het KcKZ 2/12/21

Op 2 november heeft de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport tijdens de persconferentie aangekondigd dat zorgpersoneel van 18 jaar en ouder, die contact hebben met patiënten en cliënten, een boostervaccinatie kunnen gaan ontvangen. In overleg met de NBvK en Bo Geboortezorg is besloten dat het Kenniscentrum Kraamzorg de ZZP werkende kraamverzorgenden een uitnodiging gaat sturen voor het maken van een afspraak voor een boostervaccinatie. Voor de kraamverzorgenden in loondienst verloopt de uitnodiging via de werkgever, Bo Geboortezorg informeert de werkgevers hierover.
 
Hoewel het vaccinatiebeleid van de overheid geen taak is van het Kenniscentrum Kraamzorg, zijn wij wel de partij die het meest complete actuele overzicht kan maken wie er als ZZP-er werkzaam is in deze sector. Daarnaast hebben wij de mogelijkheid om de door VWS voorgestelde procedure uit te voeren. Dit houdt in dat wij voor iedere ZZP-er een unieke code in een gepersonaliseerde brief maken die je via je mailadres van ons ontvangt. Het KCKZ voert deze procedure uit, jouw gegevens worden niet gedeeld met een andere partij.
 
Om dit zorgvuldig te kunnen doen is het van belang dat jij als ZZP-er in je dossier van het kwaliteitsregister (PE-online) aangeeft dat je ZZP-er bent. Daarnaast is het belangrijk dat wij jouw juiste mailadres hebben. Daarom verzoeken wij je om in te loggen in je dossier en vóór dinsdag 7 december je gegevens te controleren en eventueel aan te passen. Als je gegevens correct vermeld staan hoef je verder niets te doen.
 
Vanaf 7 december gaan wij bij het Kenniscentrum Kraamzorg alle ZZP-ers selecteren uit het bestand en de uitnodigingen aanmaken. De verwachting is dat je deze uitnodiging voor half december via je mail ontvangen hebt. Vanaf dat moment is het ook pas mogelijk om je met je unieke code aan te gaan melden. De werkwijze voor de selectie, uitnodiging en vaccinatie van zorgmedewerkers komt in grote lijnen overeen met de werkwijze die is gehanteerd tijdens de eerste vaccinatie fase. Een belangrijke wijziging is dat de toeleiding van zorgmedewerkers naar het callcenter van de gezamenlijke GGD’en nu gestroomlijnd wordt. Dit keer maakt men gebruik van een digitaal portaal waar zorgmedewerkers de mogelijkheid hebben om zich aan te melden om op een wachtlijst te komen. Vanuit die wachtlijst word je opgeroepen om een afspraak te maken voor vaccinatie. Op dat moment heb je de uitnodiging met unieke code nodig die je dan al van het KCKZ hebt ontvangen via je mailadres. Vanuit het KCKZ benadrukken wij dat je zelf verantwoordelijk bent voor je aanmelding in het digitale portaal en de keuze maakt of je uitgenodigd wil worden voor een boostervaccinatie.
 
Dus voor nu: check je gegevens in het kwaliteitsregister vóór dinsdag 7 december en wacht de informatie die wij naar je mailadres sturen voor half december af.
 
Wil je meer achtergrondinformatie lezen, klik dan HIER





Tijdens het laatste online overleg ‘Kraamzorg 1op1 hoe werkt het’ kwam het verzoek of wij misschien webinars kunnen organiseren/faciliteren over verschillende onderwerpen. De kraamverzorgende kan dan zelf besluiten of ze dit webinar wil volgen. Wij vinden dat een super leuk idee.

Onze vraag aan jullie: over welke onderwerpen zouden jullie graag meer willen weten of met elkaar willen overleggen?

 

Je kunt je onderwerpen mailen naar info@kraamzorg1op1.nl

Alvast hartelijk dank voor jullie ideeën.

Met vriendelijke groeten, 

Marian Eijkelenboom

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste kraamverzorgenden,

Het jaar zit er weer bijna op. Het was een bewogen jaar, met soms verdrietige momenten maar gelukkig ook veel moois.

Terugkijkend hebben we fijne contacten gehad en veel nieuwe kraamverzorgenden mogen verwelkomen.

Wij wensen jullie hele gezellige feestdagen en een gelukkig, liefdevol en gezond nieuwjaar.

Wij vertrouwen ook voor 2022 op een mooie voortzetting van onze samenwerking.

Namans het Team van Kraamzorg 1op1,

Marian en Marian 

Kerstkaart 2021

 

LET OP! Het is belangrijk dat je je eerst meldt bij de Wtza, en pas daarna je AGB code aanvraagt! 

Het aanmelden bij Wtza vind je ook in het paarse blok in je account. Dus eerst melden bij Wtza en pas daarna je AGB code aanvragen. 

Open hier de instructie aanvragen AGB-code 

Veiligheidswaarschuwing Aluminium kruik II LABEL+

Onlangs hebben er meerdere bijna-incidenten plaatsgevonden door beschadigde/ lekkende aluminium kruiken van het merk LABEL+. Naar aanleiding van deze incidenten hebben wij een melding gemaakt bij het verkooppunt (Babypark).

Op 17 mei is een officiële landelijke veiligheidswaarschuwing voor de Aluminium kruik II van LABEL+ door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit gegeven.

Productinformatie:

- Aluminium kruik II

- Artikelcode: 12800762

- Streepjescode: 4054703990102

- Verkocht bij Baby-Dump, Babypark en Bol.com

- Verkocht na 14-10-2019.

Klanten worden aangeraden de kruik terug te brengen/ sturen naar de winkel waar de kruik is gekocht.

Bron: NVWA

kruik

Hoe kan ik zelf een zwangere inschrijven?

Ga naar de site en zorg dat je bent uitgelogd. Klik op 'kraamzorg aanvragen'. Volg de drie stappen: 1) maak een account, gebruik hiervoor het e-mailadres van de zwangere, kies een wachtwoord en onthoud dit. Stap 2) vul het formulier in. Stap 3) vul de vermoedelijke bevallingsdatum in en kies jezelf bij voorkeur kraamverzorgende. Sla het account op. Log uit en log in als kraamverzorgende. Kijk bij lopende gesprekken en stuur de zwangere een bericht terug. Log uit en log in als zwangere. Ga naar mijn account en maak de match door op de rode matchknop te drukken.

Het lukt niet om de match te maken?

De zwangere maakt altijd de match door op de rode matchknop te drukken. Er moet wel altijd een gesprek plaats hebben gevonden via de site van de zwangere en de kraamverzorgende. Pas dan verschijnt de matchknop.

De zwangere kan mij niet vinden tussen de kraamverzorgenden?

Controleer in je beschikbaarheidskalender of je misschien de vermoedelijke bevallingsdatum van de zwangere geblokt hebt. Zet deze in dat geval open en je bent weer zichtbaar. 

Hoe regel ik een overeenkomst met de zwangere?

Na het maken van de match stel je de kraamzorgovereenkomst op. Deze vind je in het paarse blok in je account bij documenten en protocollen. Je vraagt een ondertekend exemplaar terug van de zwangere.

Hoe kom ik aan zorgplannen?

Je kunt deze bestellen in onze webshop www.dadashop.nl 

Waar vind ik het urenregistratieformulier/zorgdossier en LIP formulier?

Deze formulieren vind je in het paarse blok in je account bij documenten en protocollen.

Mag ik ook mijn eigen urenregistratieformulier en LIP formulier gebruiken?

Ja dat mag, maar controleer altijd van tevoren of hier ook alle informatie opstaat die wij nodig hebben.

Wat doe ik als ik de zorg heb afgerond?

Log in en ga naar je account. Ga naar 'mijn matches'. Klik bij de betreffende moeder op 'zorg is geleverd'. De match gaat nu naar je archief. Klik nu op facturatie en je kunt hier de factuur opmaken en indienen.

Ik kan onverwachts de zorg niet zelf doen. Hoe kan ik een kraamverzorgende vinden die de zorg over kan nemen?

In je account vind je een back-uplijst van alle kraamverzorgenden van Kraamzorg 1op1. Neem contact op met een collega en vraag of zij de zorg over wil nemen. 

Hoe kan ik een zorg overdragen naar een collega-kraamverzorgende?

Ga naar je account, klik op de match en daar op de knop 'zorg overdragen'. Selecteer de betreffende kraamverzorgende.

Hoe kan ik een factuur maken en indienen?

Log in, ga naar je account. Zorg dat de 'zorg is geleverd'. Klik op facturatie en vul de gegevens in. Upload het LIP en urenregistratieformulier. Controleer altijd of je alles goed hebt ingevuld en opgeteld. Sla de factuur op en dien deze in.  (Een uitgebreide uitleg vind je ook in je account, in het paarse blok).

Waar vind ik de factuur van de fee voor mijn administratie?

Deze vind je in de facturatiemodule, bovenaan naast je factuur. 

Waar vind ik de factuur van het lidmaatschap voor mijn administratie?

Deze vind je in je account onder je naam, gegevens en foto.

Moet ik een factuur van de eigen bijdrage versturen naar mijn gezin?

Nee dat hoef je niet zelf te doen, alleen als er in de kolom van de tarievenlijst 4,80 staat in de kolom van de eigen bijdrage moet je wel zelf een factuur voor de eigen bijdrage sturen naar je client. Zij kan jouw factuur weer indienen bij haar zorgverzekeraar (als ze aanvullend verzekerd is). De client betaalt het bedrag aan jou uit. Staat er nul in deze kolom dan regelt de zorgverzekeraar dit.  

Hoe vraag ik om een beoordeling?

Op het moment dat je klikt op 'zorg is geleverd', gaat er automatisch een e-mail naar de pasbevallen moeder met de vraag om een beoordeling over de geleverde zorg te plaatsen. Je kunt later ook nog een herinnering versturen. 

Wanneer wordt mijn factuur uitbetaald.

Het bedrag wordt overgemaakt op dag 14 na een correcte aanlevering van de factuur.

Hoe factureer ik uitgestelde kraamzorg?

Je factureert uitgestelde kraamzorg op dezelfde manier als de gewone kraamzorg. Het liefst een van factuur van inschrijving, intake en kraamzorg. Check altijd van tevoren of de kraamvrouw verzekerd is voor uitgestelde kraamzorg. 

Hoe declareer ik de kosten als blijkt dat de kraamvrouw illegaal en niet verzekerd is?

Regeling onverzekerbare vreemdelingen: 
Als zorgverlener van vreemdelingen zonder verblijfsvergunning (onverzekerbare vreemdelingen) kun je in bepaalde gevallen bij het CAK een bijdrage aanvragen voor de kosten van medische zorg die je aan haar hebt verleend.
Dat kan alleen als deze mensen de kosten voor die zorg niet (helemaal) zelf  kunnen betalen. Kijk voor meer informatie op www.hetcak.nl 

Dit loopt dus niet via Kraamzorg 1op1. 

 

Hoe moet ik de kosten declareren bij een te vroeg geboren baby, die langere tijd in het ziekenhuis verblijft en waarbij de moeder wel naar huis komt en de baby later nog couveuse nazorg krijgt?

Bij voorkeur één factuur, zit er te lange tijd tussen, dan mag het ook apart gedeclareerd worden. De moeder heeft recht op kraamzorg. Voor iedere dag die de baby in het ziekenhuis ligt, trek je voor de zorg die je niet aan de baby verleent 2,25 uur af (per dag).

Wij vragen bij de aanmelding naar de geboorteplaats. Is dat ergens voor nodig of kunnen we die laten vervallen?

De geboorteplaats van de client is niet nodig. Wij zullen deze uit de formulieren laten verwijderen. 

Wat zijn de codes die ik moet vermelden op het zorgdossier bij de intake?

Als er geen code staat, wordt automatisch een telefonische intake in rekening gebracht bij de zorgverzekeraar. Het is een eis van de zorgverzekeraar om bij een huisbezoek een code (reden) te vermelden.

Lijstje met codes:

  1. Mevrouw is zwanger van haar eerste kind
  2. Voertaal in gezien is niet Nederlands
  3. Mevrouw heeft last van bekkeninstabiliteit
  4. Er is sprake van belaste verloskundige anamnese
  5. Compliceerde zwangerschap
  6. In verwachting van een meerling
  7. Mevrouw is bekend met misbruik alcohol, drugs, medicijnen
  8. Mevrouw is bekend met postpartum depressie/psychose
  9. Psychische problemen binnen het gezin
  10. Specifieke bijzonderheden mbt kinderen jonger dan 4 jaar
  11. Zwanger van baby met zodanige afwijking dat extra hulp nodig is
  12. Eerder kindje is overleden
  13. Op uitdrukkelijk verzoek van verloskundige, huisarts, JGZ

In de beoordeling zie ik alleen de sterren. Hoe kan ik de onderverdeling van de beoordeling zien?

Dit is niet zichtbaar in het systeem. Wil je dat graag zien, stuur dan even een mailtje en we sturen het je toe.

Ik heb alleen de inschrijving en intake gedaan en geen kraamzorg gegeven. Kan ik dit ook declareren en wat is de fee?

Als je helemaal geen zorg hebt gegeven en alleen de inschrijving en intake wilt declareren, ontvang je een fee van € 25,--.

Hoe oud mag mijn VOG-verklaring zijn?

Is je VOG ouder dan twee jaar? Vraag dan een nieuwe aan. Stuur een mailtje en je ontvangt direct een nieuw aanvraagformulier.

 

 

 

Gewijzigd advies gebruik mondneusmasker

 
Gepubliceerd: 20-5-2022

In verband met de huidige situatie rondom Covid-19 is het gebruik ten aanzien van het gebruik van het chirurgisch mondneusmasker versoepeld in een advies.

Uitgangspunten gebruik PBM in een niet (vermoedelijk) besmette situatie
Het gebruik van het chirurgisch mondneusmasker is gewijzigd in een advies in een niet (vermoedelijk) besmette situatie. Naast de preventieve maatregelen wordt het gebruik van het mondneusmasker in de volgende situaties geadviseerd:.

1. Het advies in een niet (vermoedelijk) besmette situatie voor het dragen van een chirurgisch mondmasker, type IIR voor de kraamverzorgende geldt in de volgende situaties:
- Op verzoek van de cliënt (stem dit als kraamverzorgende af bij start zorg)
- Bij voorkeur van de kraamverzorgende, bijvoorbeeld omdat je in een kwetsbare groep valt als kraamverzorgende
- Bij een (verdenking op) besmetting COVID-19

Draag tevens binnen de 1,5 meter bij een mogelijk contact met lichaamsstoffen in ieder geval de volgende beschermende middelen:
2. Handschoenen bij mogelijk contact met lichaamsstoffen (bij controles kraamvrouw/baby en helpen douchen/toilet kraamvrouw, vuile was sorteren, schoonmaken van oppervlakten waar lichaamsstoffen aanwezig kunnen zijn); ;
3. Plastic halterschort bij mogelijk contact met lichaamsstoffen (bij controles kraamvrouw/baby en helpen douchen/toilet kraamvrouw);

Uitgangspunten gebruik PBM in een (vermoedelijk) besmette situatie
Het gebruik van beschermende middelen in een (vermoedelijk) besmette situatie COVID-19 blijft ongewijzigd. Hiervoor geldt:

Draag in ieder geval tot de uitslag bekend is bij een vermoeden of bij een besmetting tijdens zorgverlening binnen 1,5 meter de volgende beschermende middelen:
1. Chirurgisch mondmasker, type IIR;
2.  Handschoenen;
3. Veiligheidsbril;
4. Schort met lange mouwen bij zorg binnen de 1,5 meter en mogelijk contact met lichaamsstoffen (controles kraamvrouw/baby en helpen douchen/toilet kraamvrouw), zie Toelichting voor meer informatie over het schort met lange mouwen.
5. Bij het schoonmaken van sanitair draag je naast de bovenstaande middelen 
1 t/m 3, ook een halterschort.

Zie voor meer informatie: Werkinstructie voor de kraamverzorgende i.v.m. het coronavirus 

 

Apenpokkenvirus

Gepubliceerd: 24-5-2022

In Nederland is in een enkel geval het apenpokkenvirus geconstateerd. Alhoewel de kans klein is dat je er mee te maken krijgt als kraamverzorgende, toch alvast een eerste richtlijn hoe te handelen indien je zelf besmet bent of indien je komt te werken in een gezin waar een van de gezinsleden een besmetting heeft opgelopen. Er is nog geen richtlijn vanuit de overheid. Zodra deze bekend is, zullen we deze richtlijn volgen en jullie daarover informeren.

Thuisisolatie
Personen met (een verdenking op) apenpokken worden verzocht in thuis isolatie te gaan. Zij kunnen getest worden. Is de test uitslag negatief dan kan de isolatie worden opgeheven. Zijn zij positief, dan worden zij verzocht in isolatie te blijven tot de ziekte niet langer meer besmettelijk is. Dat is op het moment dat de huid volledig genezen is. 

De meeste mensen krijgen de ziekte na contact met een besmet mens of dier die het virus bij zich heeft. Het virus kan binnendringen via de slijmvliezen (bijvoorbeeld mond, neus, ogen), open wondjes (niet per se zichtbare wonden). Het virus kan zich ook verspreiden via druppels uit blaasjes of uit de mond-keelholte, maar niet via zwevende druppeltjes in de lucht.

Mocht je zelf denken dat je besmet bent, ga dan in thuisisolatie en neem contact op met de IPV coach. Laat je testen via de GGD.

Bron- en contactonderzoek
Als iemand positief test voor het apenpokkenvirus, dan start de GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst) het bron- en contactonderzoek. Bij dit onderzoek probeert de GGD te achterhalen waar de besmetting mogelijk heeft plaatsgevonden en met wie er nog meer contact is geweest. 

Werken in een besmet gezin
​​​​​​​Hanteer bij werken in een gezin met één of meerdere besmette gezinsleden de Algemene voorzorgsmaatregelen, handhygiëne, hoest, nies en snuithygiëne uit het protocol Omgaan met besmettelijke ziekten.

 

Ben jij gediplomeerd kraamverzorgende en wil je (tijdelijk) helpen in de kraamzorg?

Wij helpen je stap voor stap!

Vul het onderstaande formulier in en we nemen snel contact met je op!

 

Vul een naam in
Vul een naam in
Vul een naam in
Vul een telefoonnummer in
Vul een geldig e-mailadres in
Vul uw bericht in
Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn hierop van kracht.

HERCERTIFICATIE HKZ MET SUCCES DOORLOPEN!

Van 26 t/m 28 oktober 2021 heeft de hercertificatie plaatsgevonden voor het HKZ-certificaat. De audit is uitgevoerd door de organisatie DNV.

We hebben de hercerficatie met succes doorlopen en hebben opnieuw het HKZ certificaat behaald!

Een HKZ-certificaat is 3 jaar geldig, waarbij de certificatie jaarlijks opnieuw wordt getoetst.

geslaagd HKZ 1op1

We mogen met elkaar trots zijn op dit mooie resultaat!

Lidmaatschap en samenwerking

Lidmaatschap en samenwerking

  • Download de zorgovereenkomst met de cliënt om zorgeloos te werken. Ook alle protocollen om te kunnen voldoen aan de actuele landelijke richtlijnen en kwaliteitseisen vind je bij Kraamzorg 1op1.
  • Je krijgt een aantrekkelijk tarief als je de facturatie naar de zorgverzekeraar via Kraamzorg 1op1 laat lopen. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars.
  • Wij leveren de kwaliteitsgegevens aan bij het Kwaliteitsinstituut van de door jullie geleverde en gefactureerde verzorgingen als de gegevens door jullie op tijd aan ons zijn doorgegeven. 
  • Wij adviseren en helpen de kraamverzorgenden over belangrijke informatie en wetswijzigingen. 
  • Wij ondersteunen en faciliteren de kraamverzorgenden bij het behalen van het Kiwa-keurmerk. Klik hier als de ondersteuning van Kraamzorg 1op1 wilt aanschaffen. 
  • Eind 2023 kun je ook digitaal werken via Kraamzorg 1op1
  • Bekijk hier de instructie om je AGB-code aan te vragen.
  • Bekijk hier de instructie om je aan te melden bij de Wtza.
  • Er is geen sprake van (fictieve) dienstbetrekking voor zzp'ers die werken via Kraamzorg 1op1. Wij hebben regelmatig overleg met de Belastingdienst. 

Kennis en certificering

Kennis en certificering

  • Kraamzorg 1op1 is in het bezit van het HKZ certificaat, dit geldt vooralsnog voor alle zzp'ers van Kraamzorg 1op1. Alleen voor CZ is in 2023 het persoonlijke Kiwa-keurmerk vereist. 
  • Wij zijn lid van Bo Geboortezorg en informeren de kraamverzorgenden over het laatste nieuws. Ook staan wij in contact met VWS, KNOV en Babyconnect.
  • Het volgen van (bij)scholingen is mogelijk via Kraamzorg 1op1. Ook biedt Kraamzorg 1op1 de mogelijkheid tot het bijwonen van intervisiebijeenkomsten (kraamzorgfestivals). Zo blijf je goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen over en binnen de geboortezorg.

Fijne communicatie

Fijne communicatie

  • Wij zijn altijd bereikbaar en behulpzaam als dat nodig is.
  • Wij hebben korte lijntjes en staan iedereen altijd vriendelijk te woord. 
  • Wij spelen in op de behoeften van de kraamverzorgenden.

Optimaal zichtbaar

Optimaal zichtbaar

  • Aanstaande moeders kunnen je gemakkelijk vinden. Het contact leggen met nieuwe cliënten is daarom erg eenvoudig. Reageer op kraamzorgaanvragen of breng je eigen gezinnen onder. 
  • Ook krijgen wij regelmatig verzoeken van verloskundigen of zorgverzekeraars, zij weten ons ook goed te vinden.